سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای سفر و گردشگری

راهنمای سفر و گردشگری - طبیعت گردی- جاذبه های گردشگری و توریستی
نظر

 

شگفت انگیز ترین جاذبه مشهد، پارک موضوعی بازیما

سفر به مشهد، علاوه بر جنبه زیارتی اش، می تواند جاذبه های تفریحی متعددی را هم در اختیارتان بگذارد. در کنار پارک ها، جنگل ها و موزه های مختلفی که در شهر مشهد گنجانده شده است، می توانید اوقات خوشی را با خانواده تان سپری کنید و سال ها از خاطرات خوشی که در این شهر داشته اید حرف بزنید. در میان همه جاذبه های تفریحی که در شهر مشهد خودی نشان می دهند، پارک ها جایگاه ویژه ای دارند. دلایل زیادی برای استقبال از پارک های مختلف در مشهد وجود دارد. برخی ها دوست دارند خودشان را در میانه یک فضای سرسبز و آرام ببینند و بعضی ها ترجیح می دهند فضایی برای بازی فرزندانشان داشته باشند.

دلیل شما از سر زدن به پارک ها هر چه که باشد، گزینه های مختلفی در مشهد پیش رویتان قرار می گیرد. کافی است سری به پارک های مختلف این شهر بزنید تا با فضاهای متنوع و البته سرسبزشان رو به رو شوید و چند ساعتی را در این پارک ها به استراحت بگذرانید. یکی از پارک های جذابی که در شهر مشهد افتتاح شده، پارک موضوعی بازیما است. در این مقاله قصد داریم مروری کوتاه بر این پارک داشته باشیم. پس همراه ما باشید.



 

معرفی پارک موضوعی بازیما، اولین پارک موضوعی ایران

پارک موضوعی بازیما اولین پارک علمی و موضوعی است که در ایران افتتاح شده است. این پارک در مساحتی حدود 2400 متر، در طبقه چهارم مجتمع وصال راه اندازی شده و در منطقه گردشگری سپاد مشهد واقع شده است. یکی از مواردی که باعث می شود پارک بازیما از سایر پارک های مشهد متمایز باشد، علمی بودن آن است. به خاطر داشته باشید که این پارک تنها برای کودکان و نوجوانان ساخته نشده است. افراد بزرگسال نیز می توانند با حضور در پارک، بر اطلاعات علمی شان بیفزایند و سفری علمی را تجربه کنند.  

سفر به درون بدن انسان، در پارک بازیما مشهد

در کنار همه امکاناتی که در پارک بازیما در اختیار شما قرار می گیرد، سفر به درون بدن انسان از جذابیت ویژه ای برخوردار خواهد بود. در این پارک از کاراکتری به نام پروفسور بازیما استفاده شده است تا انتقال اطلاعات علمی به راحتی انجام شود و تجربه های دل انگیزی را برای کودکان و نوجوانان فراهم کند. بعد از اینکه وارد پارک شدید با یک مجسمه غول پیکر که دهانش باز است رو به رو خواهید شد. همانند یک دستگاه آندوسکوپ وارد بدن این مسجمه می شوید و همه بخش های بدن آن را یک به یک کاوش می کنید. اعضای مختلف بدن به خوبی داخل این مسجمه بازسازی شده است و سفر به آن می تواند اطلاعات زیادی در اختیارتان بگذارد. اگر عاشق یادگیری هستید و دوست دارید فرزندانتان را هم در این مسیر همراهی کنید سری به پارک بازیما مشهد بزنید و از نزدیک شاهد فناوری های مختلفی باشید که برای راه اندازی بخش های مختلف پارک به کار رفته اند.

 

 

سفری علمی در پارکی منحصر به فرد

بازی هایی که در این پارک گنجانده شده اند، بسیار منحصر به فرد و البته جذاب هستند. هیچ کسی را پیدا نمی کنید که از قدم زدن در میان بازی های این پارک خسته شود و دوست نداشته باشد چند ساعتی را در آن به گشت و گذار بپردازد.

در میان همه بازی های شگفت انگیزی که در پارک بازیما کنار هم جمع شده است،سیمیلاتوری به چشم می خورد که به شما اجازه می دهد، حس پرواز بر فراز آسمان مشهد را تجربه کنید.  به کمک ژیروسکوپ فضایی هم می توانید همه اطلاعاتی که درباره فضا نیاز داشتید را به دست آورید و با کوله باری از علم و دانش، این پارک را ترک کنید. اگر عاشق نجوم و سیاره های مختلف هستید، می توانید سوار مریخ نورد شوید و به کاوش سطح آن بپردازید. بعد از اینکه آسمان و سیاره هایش را از نزدیک کند و کاو کردید، سری به آکادمی زیست شناسی آن بزنید و با تشریح حیوانات مختلف و کارهایی که در این حوزه انجام می شود آشنا شوید.

در قسمت ژوراسیک این پارک می توانید سفری به دنیای دایناسورها داشته باشید و با موجوداتی که در آن دوران زندگی می کردند نیز آشنا شوید. در کنار اسکلت دایناسوری که در این بخش گنجانده شده است، به راحتی می توانید این موجودات را کند و کاو کنید. یکی دیگر از بخش هایی که برای کودکان و نوجوانان از جذابیت بسیار زیادی برخوردار است، بخش معماری پارک بازیما است. در این بخش به کمک لگوها و سازه های دیگری که وجود دارد، می توان یک خانه ضد زلزله و محکم ساخت و با معماری هم بیشتر از قبل آشنا شد.

 

 

 

اطلاعات و هزینه بازدید از پارک بازیما مشهد

پارک بازیما از ساعت 9 صبح تا 22 شب به روی بازدیدکنندگان باز است. اگر تصمیم گرفته اید به این پارک بروید، کافی است خودتان را به انتهای بلوار خیام شمالی برسانید و سری به مجتمع وصال بزنید. طبقه چهارم این مجموعه مختص پارک بازیما است. هزینه بلیت این پارک برای بزرگسالان 25 هزار تومان و برای کودکان سه تا شش سال حدود 15 هزار تومان خواهد بود.

اگر علاقه مند شدید تا اطلاعات بیشتری در رابطه با این جاذبه تفریحی و گردشگری مشهد و همچنین قیمت تور مشهد به دست آورید، پیشنهاد می کنیم که سری به سایت      lahzeakharبزنید و از آخرین اخبار حوزه گردشگری آگاه شوید. در این سایت اطلاعات بسیار بیشتری در رابطه با انواع جاذبه های گردشگری و طبیعی مشهد درج شده است که می تواند به شما در این موضوع بسیار کمک کننده باشد.