سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای سفر و گردشگری

راهنمای سفر و گردشگری - طبیعت گردی- جاذبه های گردشگری و توریستی
نظر

 

ایران سراسر زیبایی است و کسانی که با گوشه و کنار این کشور آشنایی دارند به این مساله اذعان دارند که سانتی متر به سانتی متر این کشور از زیبایی و جذابیت های بی نظیری برخوردار است. یکی از مناطق ایران که سالانه افراد زیادی برای بهره بردن از طبیعت بکر و زیبای آن به این منطقه رفته و از دیدن مناظر آن لذت زیادی می برند، شمال کشور است. به دلیل اقلیم خاص این منطقه و قرارگیری در کنار دریا، زیبایی های این خطه آن قدر زیاد هستند که به جرات می توانیم بگوییم برای شمال گردی باید روزهای زیادی را اختصاص دهید تا بتوانید از همه جای آن دیدن کنید. یکی از مهم ترین دلایلی که باعث شده مردم به شدت علاقه مند به رفتن به شمال کشور باشند، محوطه هایی است که درختان با قد و قامت بلند خود آنها را در اختیار خود گرفته اند. یکی از این جاها که صحنه های بی بدیل و خارق العاده ای در خود پنهان کرده پارک جنگلی میرزا کوچک خان است.



 

پارک جنگلی میرزا کوچک خان کجاست؟ 

اگر تا به حال به پارک جنگلی میرزا کوچک خان نرفته اید توصیه می کنیم حداقل برای یک بار هم شده از این پارک دیدن کنید. این پارک زیبا و وسیع به فاصله 18 کیلومتر از شهرستان آمل، نزدیک رزکه و نرسیده به ییلاق پرن قرار گرفته است. مهم ترین عاملی که باعث شده این پارک جنگلی طرفداران زیادی داشته باشند درختان سر به فلک کشیده و بلند قامتی هستند که سال هاست در این جنگل در حال زندگی اند و محیطی سراسر سبزی و آرامش در این منطقه ایجاد کرده اند. برای بازدید از این پارک زیبا و منحصر به فرد حتما برنامه ریزی کرده و در چند هفته آینده به این منطقه سفر کنید.

 

امکانات پارک جنگلی میرزا کوچک خان 

برای آنکه مسافران و گردشگرانی که به این پارک می آیند از بودن در این منطقه احساس خوبی داشته باشند و حضور در آن به یکی از خاطرات به یادماندنی و فراموش نشدنی آنها تبدیل شود، امکانات مختلف رفاهی در این پارک تدارک دیده شده است. از جمله این امکانات می توان به آلاچیق های موجود در پارک اشاره کرد. در برخی قسمت های پارک، آلاچیق هایی زیبا ساخته و قرار داده شده و محیطی بسیار ایده آل برای گذراندن یک پیک نیک چند ساعته فراهم گردیده است اما برای استراحت شبانه در صورتی که خانه شخصی نداشته باشید باید اقدام به اجاره ویلا نمایید. هوای پاک و سرشار از طراوت نیز دیگر از امکاناتی است که طبیعت در اختیار شما قرار داده تا با کشیدن نفس های عمیق، ریه های خود را از اکسیژن ناب و خالص سرشار کنید.

 

جاذبه های پارک جنگلی میرزا کوچک خان

بازدید از این منطقه به شما اجازه می دهد تا از جاذبه هایی که در این پارک وجود دارد دیدن کرده و انرژی مثبتی که درختان و منظره زیبای این پارک ساطع می کند را دریافت کنید.از جمله جاذبه هایی که در این پارک وجود دارد می توان به آبشار ماهان، درختان میوه، هزار پله، چشمه آب سرد و درختان کهنسال اشاره کرد. رود هراز در قسمت شرقی این پارک قرار گرفته و بر زیبایی این منطقه افزوده و باعث ایجاد صحنه هایی بکر و بی بدیل شده است.